7.8.15

MATAWANG MALAYSIA JATUH LAGI !

-Assalamualaikum-
Hyeeee uolsss selamat hari jumaat. Entry harini merupakan entry yang sangat serius untuk cik belbel. 7.8.2015 korang boleh cek dekat money converter keadaan matawang Malaysia pada harini.


1 US dollar bersamaan 3.91 Malaysia RInggit. Sebagai rakyat Malaysia yang sayang dengan Malaysia saya sangat terkilan harini. Dan saya juga berhak rasa tak selamat berada di Malaysia, Kenapa hal ni terjadi ? Salah siapa ? Dalam keadaan ni kita tak patut mencari salah siapa tapi kita sama sama menaikkan balik matawang Malaysia. Dengan menukar kabinet Malaysia dengan menggantikan Dato Sri Muhyyidin Yasin dengan Dato Sri Nazri Aziz meruapakan satu tindakan yang kurang bijak. Dengan menukar kabinet baru membuatkan ramai pelabur berasa kurang percaya dengan keadaan Malaysia. Dan disebabkan itu matawang Malaysia turun menjadi 3.91. 

Apa akan jadi jika matawang terus turun ?
 Sekiranya matawang terus turun sehingga 4.00 Malaysia akan mengalamai inflasi. Apa itu inflasi ? Inflasi merupakan satu keadaan di mana Malaysia menjadi negara yang akan membuang ramai pekerja terutamanya pekerja kilang kerana tidak mampu untuk membayar gaji mereka. 
Kebanyak kan kilang di Malaysia merupakan kilang barangan luar negara jadi bagaimana mereka mahu menampung perbelanjaan sedangan matawang semakin menurun. 


Hmmmm cik belbel rasa kita patut cari anternatif lain untuk selamatkan negara kita ni. 
Tapi macam mana ???


8 comments:

  1. jatuh lagi...haihhhh...makin lama makin sedih tgk! :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan cik sally :( apalah nak jadi lepas ni..

      Delete
  2. jatuh lg semua khabar buruk ja duk dengaq sekrang

    ReplyDelete
  3. jatuh lg semua khabar buruk ja duk dengaq sekrang

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tahu lah apa nak jadi lepas ni

      Delete
  4. sedih kan bel. ni aku terpaksa batalkan holiday ke hongkong awal sseptember sebab nak prepare incase inflasi ke apa. baik simpan je duit tu. jom baca entri terbaru

    ReplyDelete
  5. Bila agaknya nak naik yer Cik Belbel

    ReplyDelete

tick Notify Me untuk tahu cik belbel balas apa :)
Terima kasih singgah yaa !

PEMENANG COMEBACK GIVEAWAY 2017

lagu