12.11.14

BUBUR SENTOSA DI JOHOR BAHRU

-Assalamualaikum-
Bismilah..
Lately cik belbel asyik buat entry pasal makan je kan. Entah kenapa pun tak tahu.
Minggu lepas cik belbel dengan sorang kawan ni pergi lah ronda ronda cari makan dekat kawasan bandar johor ni. 
Kawan : Pernah makan bubur sentosa?
Aku : Tak lagi, tapi macam pemes je.
Kawan : Nak pergi tak ?
Aku : *tengok jam* Ok boleh lah.

Cik belbel nak bagi alamat pun cik belbel bukan tahu sangat jalan dia. Tapi kalau korang waze korang cari je kawasan nama SENTOSA.

Dalam hati cik belbel " Biasa je bubur ni"
YES! Memang nampak biasa tau bubur ni, Tapi bila dah campur kan semua barang barang dia pehh.
Lepas tu kompem korang akan terkenang kenang makan dekat sini.


Kawan cik belbel pesan kerang bakar. Sedap boleh tahan. Kerang dia pun besar besar.
Cik belbel pesan sate tapi lupa pulak nak snap. HAHA

Sate dia not bad la, 10 cucuk harga around RM8 termasuk nasi, timun and bawang.

Kat rumah sebab rindu nak makan bubur ni. Try juga la masak bubur sendiri, rasa dia lain beb ! Haha
cik belbel minat dia punya sambal bilis tu. SODAPPP !

*Kalau datang Johor pergi lah makan dekat sini. Bukan cuma ada gerai Bubur je tau lebih 10 gerai pilihan ada dekat sini. kadang kadang ada juga band yang buat persembahan. Siokkk ahhh !*

8 comments:

  1. Bubur sentosa?...kwn ucu suka makan bubur nasik plus sambal ikan bilis...selalu hari minggu ja masak camtu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa dia macam bubur biasa kita masak sendiri je. sedap kan makan bubur plus sambal ikan bilik plus telur masin. sedappp !

      Delete
  2. Hey hey. Macam kenal je...

    ReplyDelete
  3. heyy heyy jugak. macam ke memang kenal? hahaha

    ReplyDelete
  4. uii kerang tuuu.fevret...telan air liur jelah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik belbel pun tengok kwn makan telan liuq jaa. Nak mintak segan. HAha

      Delete
  5. mengidam dah tgk bubur tu...nak kena buat la ni..ayarkk!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah buat anta sini sikitt.hehe

      Delete

tick Notify Me untuk tahu cik belbel balas apa :)
Terima kasih singgah yaa !

PEMENANG COMEBACK GIVEAWAY 2017

lagu