16.11.14

ROJAK PETIS MAK CHEFF BELBEL

-Assalamualaikum-
Hari ni cik belbel teringat pasal rojak petis yang mak cik belbel bekal kan masa cik belbel kerja kat johor dulu. Cik belbel ni susah nak makan sayur, bila tengok rojak ni pun sebenarnya teringin nak makan tapi takut tekak tak telan. 
Haaa! tapi rojak petis kali ni cik belbel makan sebab kuah kacang dia yang superb power !
Kalau rojak ni cik belbel paling suka makan sengkuang dengan timun jelah. Yang lain tu buat sedap mata memandang je. kiki
Ni antara bahan yang mak cik belbel letak la dalam rojak petis ni. Ada sengkuang, timun, taugeh, nanas, yang hijau tu tak salah kangkung dengan kacang panjang. Semua ni dia celur celur je. Bukan rebus tau. Ehh nanas tu jangan pulak celur kang jadi air nanas pulak.

Ni la yang menyebabkan cik belbel sanggup makan sayur tu semua. Kuah kacang dia. Kuah kacang dia tak macam kuah kacang sate tu. Nak share macam mana buat pun cik belbel tak tahu sebab yang ni cik belbel tukang makan je. HAHA maap yaa ibuk bapak semua.



10 comments:

  1. kuah rojak tu diy ke? kalau yg senang premade pun ada jual skrg kan huhu

    sincerely,
    Najlaa 'Aqilah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah ada yang premade macam kuah rojak buah tu kan. Ishh sedapnyaa

      Delete
  2. wow cik bel.. nk jgk... nampak sedap mesti sedap ni kan.. auch..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuah dia sedap la, rasa pedas manis manis. Sayur dia. Alahh rasa sayur la kan. Haha

      Delete
  3. Ya Allah, Leleh air liur...Sedapnya...:-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau sikit dia sedap. Kalau banyak hishh tak pandang nya. hehe

      Delete
  4. kan kan... nak makan rojak ni, yang pentingnya kat kuah kacang dia.. kalau power kat situ. memang licin lah citer dia (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol3.. nak nak lagi kalau org yg tak suka mkn sayur macam cik belbel kan. Hehe

      Delete
  5. Tiba2 teringat rojak tonggek penang. Lapaqqqqq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggek? ??? Tudiaa nama mngamcam naa. Hahaha

      Delete

tick Notify Me untuk tahu cik belbel balas apa :)
Terima kasih singgah yaa !

PEMENANG COMEBACK GIVEAWAY 2017

lagu