19.11.14

LA TAHZAN INALLAHAMANA

-Assalamualaikum-
 
sumber gambar Google

Allah sebaik baik pencipta. Allah telah aturkan yang terbaik buat hamba nya. Tak ada manusia yang mahu hidup dengan kesusahan dan kesedihan. Tapi cuba kita bayangkan kalau tak de hujan macam mana kita nak tahu pelangi tu macam mana, apa warna pelangi kan. 

Jadi yakin lah setiap kesedihan kesusahan yang kita alami pasti ada hikmah nya. Apa hikmah nya? Tak suprise la macam tu.. HEHE

sumber gambar google

Walau apa pun terjadi cuba lah ikhlas kan hati, redha kan lah segalanya. Meski pun pahit cuba lah untuk tersenyum kerana senyum adalah penawar segalanya.
Sesungguhnya Allah tahu apa didalam hati kita. Allah akan bersama orang orang yang sabar dan ikhlas dengan apa mereka lakukan. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

tick Notify Me untuk tahu cik belbel balas apa :)
Terima kasih singgah yaa !

PEMENANG COMEBACK GIVEAWAY 2017

lagu