27.1.15

AKIBAT SALAH MAKAN UBAT !

-Assalamualaikum-
Hyeeee ! Korang korang tadi ada tengok berita tak ?
Haaa ada cerita yang pasal ada seorang makhluk Allah yang salah makan ubat dan...
Dan tu mesti suspend kan. HEHE
Tak makan ubat salah makan ubat salah. Hishh.. Bila keluar cita macam ni mesti lagi ramai yang akan berhati-hati dengan pemilihan ubat kan?
Seorang hakak ni terlah salah memilih ubat dan muka dan badan dia terus jadi macam.. macam apa ekk susah juga nak cerita tanpa gambar ni kan.
Muka jadi jadi macam bernanah dan berair tu. Kalau korang tengok berita tadi kompom korang akan terbayang bayang muka dia. HAHA
Punca dia jadi macam tu adalah " ubat yang beliau makan tidak bersesuai dengan beliau" mungkin tak sesuai dengan darah dia atau antibodi dia lah kot.
 Jadi lepas ni kalau nak beli ubat belilah yang di sah kan oleh doktor. Jangan main beli je kat pasar malam tu. BAHAYA! Sama juga kalau nak beli ubat kurus ke apa ke. Nak kurus ? kawal pemakanan dan rajin bersukan. Tu je cara dia bagi cik belbel lah kan.
Kepada doktor pun kena lah hati-hati bila bagi ubat dengan pasakit, jangan main hentam keromo je kata orang jawa. Walaupun stress macam mana kena pastikan ubat yang diberi tu betul. ok?

*google*
Hati hati ye memilih ubat !!! 

2 comments:

  1. saya dulu doktor salah bagi ubat. habis bengkak satu muka. seriau bila ingat balik

    ReplyDelete
  2. Aduh..pernah jd mcm ni, tp bkn ubat slh pkai krim..krim xsesuai..huhu

    ReplyDelete

tick Notify Me untuk tahu cik belbel balas apa :)
Terima kasih singgah yaa !

ALHAMDULILLAH SYUKUR...

lagu