31.12.14

HARGA MINYAK TURUN PADA 1 JANUARI 2015

-Assalamualaikum-
Hyeee ! entry pertama untuk tahun baru :)
Cik belbel dengar dengar minyak nak turun pada 1 Januari 2015 ni iaitu jatuh pada hari khamis? Betul ke?? Ehh esok khamis lah. Hehe
Harga minyak RON95 menjadi RM 1. 90 - RM 1.95 sen seliter? Agak jauh ye dia turun. Ada terfikir kenapa ?
Tapi cik belbel sebagai penunggang motorsikal *bukan milik sendiri* dan tinggal bersama ahli keluarga bila minyak turun naik ni cik belbel tak rasa sangat, yelah tempat kerja pun 3 minit dah sampai naik motor. Isi minyak motor RM2 boleh tahan seminggu kerja kalau tak singgah mana mana. 
Tapi bagaimana untuk mereka yang lain ? Mungkin dengan berita harga minyak Malaysia turun ini akan menjadi hadiah tahun baru buat mereka semua lebih lebih lagi buat mereka yang kurang berkemampuan.


Hanya dengan menaik kan harga minyak secara automatik harga barang juga akan meningkat. yelah, hantar barang kepada pemborong peruncit semua memerlukan kos minyak. Dan ini membabitkan harga semasa barangan. Harap dengan turun harga minyak ini dapatlah peniaga peniaga bertimbang rasa dengan menurunkan harga barang.

Yeayy harga minyak turun woi ! 
 *jangan turun sekejap je sudah la*

3 comments:

  1. alhamdulillah..harga minyak dunia tengah turun sekarang ni..harap keadaan stabil.

    ReplyDelete
  2. cik belbel pun harap macam tu.

    ReplyDelete
  3. harap keadaan maintain sampai bebila.. boleh save sikit! Alhamdulillah :D

    ReplyDelete

tick Notify Me untuk tahu cik belbel balas apa :)
Terima kasih singgah yaa !

ALHAMDULILLAH SYUKUR...

lagu